tiistai 11. syyskuuta 2012

Hyvä Suomi


Hyvä Suomi,
en tiedä mikä minusta tulee isona
sinun lapsenkätesi ja minun lapsenkasvoni
me olemme se selluloosamaisema

Hyvä Suomi,
mitä tulee ystäviisi, olet vielä hiekkalaatikolla
kun muut koettavat apupyöriä, juot äidinmaitoa
ja kätesi harovat joka suuntaan

Hyvä Suomi, pelasta uimataidottomat,
kaikki sosiaaliset tapaukset aivan rajalta joo
ota sun alueesi takaisin
masturboi itke ole känkkäränkkä
Tammerkosken-silta syyskuisena iltana!

Suomi, mene sen naisen kanssa, yksin mene
lemmi kauniisti, kanna yhdessä se lapsi, säännöstele sen askelia
mittauta kolesteroli ja pulssi
sopivin väliajoin

Suomi olet velkaa satasen
anna mä ostan sillä Pariisissa vihanneksia
suomen kanssa me hengaillaan,
katsotaan kun juntti polttaa tupakalla mediaa
Suomi, luota sä humalaan
ruotsinlaivalla turpasaunaan
Suomi anna mä autan
paikkaan purukumilla puoluetukea

minä päätän maun ja vältän mammonan
minä siirrän itämeren
ja käännän Aapisen
vielä uudestaan
nauran kolmen kirjaimen edestä ja niinku et
oh my god, Suomi vuonna 95, sillon luisti ja
kovaa

Suomi, 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti